Η κοινοπραξία που είχε αναλάβει το έργο στην Κερατέα διεκδίκησε και έλαβε αποζημιώσεις.
Κόστισε περί τις 760.000 ευρώ… χωρίς να κατασκευαστεί ποτέ. Ο λόγος για τον ΧΥΤΥ Κερατέας, που επρόκειτο να κατασκευαστεί στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, συνάντησε ωστόσο μια μικρή τοπική «επανάσταση», η οποία τελικά οδήγησε στην ακύρωση του έργου. Η κοινοπραξία όμως διεκδίκησε –και τελικά πέτυχε να λάβει– αποζημιώσεις τόσο για την καταστροφή μηχανημάτων της κατά τα επεισόδια, όσο και για την πολυετή εκκρεμότητα. Επιπλέον, έχει πληρωθεί παλαιότερα για το κομμάτι των μελετών που πρόλαβε να ολοκληρώσει.
Η Κερατέα είναι ίσως το εντυπωσιακότερο παράδειγμα αντιδράσεων απέναντι σε υποδομές απορριμμάτων, οι οποίες κατά κανόνα είναι ανεπιθύμητες λόγω… κακού προηγούμενου. Ο ΧΥΤΥ ήταν ένας από τους τρεις που είχαν χωροθετηθεί στην Αττική το 2003 από το ΥΠΕΧΩΔΕ με νόμο (μια ασυνήθιστη παρέμβαση), εξαιτίας της άρνησης των τοπικών κοινωνιών να προτείνουν θέσεις ή να δεχθούν τις εγκαταστάσεις. Τη μελέτη και την κατασκευή του ΧΥΤΥ στην Κερατέα είχε αναλάβει τον Μάιο του 2008 η κοινοπραξία Μεσόγειος Α.Ε. – ΠΡΟΕΤ Α.Ε. – Edraco ΑΤΕ με προϋπολογισμό 14,8 εκατ. ευρώ (αρχική διάρκεια έργου 21 μήνες).
Η κοινοπραξία παρέδωσε (και πληρώθηκε, περίπου με 160.000 ευρώ) τις πρώτες μελέτες και στη συνέχεια ξεκίνησε τις εργασίες εκκαθάρισης του χώρου που είχε επιλεγεί. Τον Δεκέμβριο του 2010 όμως αναγκάστηκε να σταματήσει, καθώς ξεκίνησαν τοπικές αντιδράσεις που κλιμακώθηκαν επικίνδυνα και συνεχίστηκαν για αρκετούς μήνες. «Θύματα» των κινητοποιήσεων έπεσαν και δύο μηχανήματα της κοινοπραξίας, μία μπουλντόζα κι ένα φορτηγό, που κάηκαν τις πρώτες ημέρες των διαδηλώσεων.
Τον Απρίλιο του 2011, το υπουργείο Εσωτερικών αποφάσισε να «παγώσει» την υπόθεση, χωρίς ωστόσο να διαλύσει τη σύμβαση. Με τη συναίνεση της κοινοπραξίας, η σύμβαση πήρε 6 διαδοχικές παρατάσεις, καθώς ο ένας υπουργός μεταβίβαζε την «καυτή πατάτα» στον επόμενο. Τελικά η σύμβαση διαλύθηκε τον Απρίλιο του 2015 και η κοινοπραξία κατέθεσε αίτημα αποζημίωσης στην Περιφέρεια Αττικής, που ήταν και ο κύριος του έργου. Το αίτημα απορρίφθηκε σιωπηρά και έτσι η κοινοπραξία το επανυπέβαλε στο υπουργείο Υποδομών. Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης (ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Δημοσίων Εργων) έκανε δεκτή την προσφυγή της εταιρείας που θα λάβει περί τις 600.000 ευρώ για τις ζημιές που υπέστη και τις σταλίες (δέσμευση επί μακρόν) μηχανημάτων και προσωπικού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Γραμματικό, έτερη θέση που επελέγη με την ίδια διαδικασία το 2003, ο ΧΥΤΥ τελικά κατασκευάστηκε (από την κοινοπραξία Λάμδα Τεχνική – Ηλέκτωρ – Μεσόγειος), ωστόσο δεν έχει λειτουργήσει, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί η εξωτερική οδοποιία και άλλα έργα (κυρίως λόγω μεγάλης καθυστέρησης στις απαλλοτριώσεις). Ωστόσο, η εγκατάσταση έχει συμπεριληφθεί στον νέο σχεδιασμό για τα απορρίμματα της Περιφέρειας.
Πηγή: Καθημερινή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.