Πόλο έλξης για πολλές εταιρείες αποτελεί πλέον το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς ο νέος υπερσύγχρονος σταθμός της ακτοπλοΐας, τα νέα λιμενικά έργα που έχουν ολοκληρωθεί και αναπτύσσονται στην περιοχή, η κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η εύκολη πρόσβαση στην Αττική Οδό και η επικείμενη επέκταση του προαστιακού, έχουν προσδώσει εξωστρεφή χαρακτηριστικά που ως στόχο έχουν τη δημιουργία περισσότερων παρόχων στο λιμάνι, αλλά και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, Αριστείδης Βίτσιος, τονίζει ότι, τα έργα ανάπλασης, η συντήρηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και η ολοκλήρωση του master plan έως 31/12/2014, θα επιτρέψουν την πλήρη αξιοποίηση και εκμετάλλευση των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων και την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων. Αυτή τη στιγμή, αναφέρει, ήδη υπάρχουν συζητήσεις με το υπουργείο Ναυτιλίας, το ΤΑΙΠΕΔ και την ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας Louis Cruises για περαιτέρω ανάπτυξη της υπάρχουσας λιμενικής υποδομής μπροστά από τον σταθμό της ακτοπλοΐας καθώς, ήδη, εταιρεία με ένα κρουαζιερόπλοιό της έχει καταστήσει το Λαύριο λιμάνι (home port), προγραμματίζοντας την άφιξη περίπου 120.000 τουριστών για το 2015.
Ο κ. Βίτσιος δηλώνει ότι, από τον Οκτώβριο ξεκινά, επίσης, στο λιμάνι του Λαυρίου η λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης σωστικών μέσων και λεμβών norsafe academy και ήδη έχουν κλειστεί σεμινάρια ναυτιλιακών πληρωμάτων από όλον τον κόσμο.
Ήδη, όπως τονίζει, συγκεκριμένη εταιρεία έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με τον ΟΛΛ ένα κέντρο σύγχρονης εκπαίδευσης. Ο πρόεδρος του Οργανισμού σημειώνει, ακόμη, ότι μέσα στο 2015 αναμένεται η άμεση αδειοδότηση για λειτουργία υδατοδρομίου με ανάθεση σε πάροχο, εκτιμώντας ότι το συγκεκριμένο γεγονός θα συνδυαστεί και με τη δημιουργία βάσης συντήρησης υδροπλάνων.
Υπογραμμίζει, τέλος, ότι η καθυστέρηση έλευσης του προαστιακού στο Λαύριο, αποτελεί το μοναδικό εμπόδιο για τη δραστηριοποίηση και άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών στο συγκεκριμένο λιμάνι με μερική αποσυμφόρηση του Πειραιά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, το 2013, από το λιμάνι του Λαυρίου, πραγματοποιήθηκαν 18 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και διακινήθηκαν 12.349 επιβάτες, ενώ το 2014 έγιναν 23 αφίξεις με 23.448 επιβάτες.
Έως το τέλος του 2014 αναμένονται άλλα 6 δρομολόγια κρουαζιεροπλοίων με περίπου 6.000 επιβάτες ακόμα.
Αναφορικά με την ακτοπλοΐα, το 2013 εκτελέσθηκαν απο το λιμάνι του Λαυρίου 1149 δρομολόγια μέσω των οποίων διακινήθηκαν 329.073 επιβάτες, προς συγκεκριμένα νησιά των Κυκλάδων και του Αιγαίου, ενώ φέτος έως και τον μήνα Αύγουστο εκτελέσθηκαν 840 δρομολόγια μέσω των οποίων διακινήθηκαν πάνω απο 255 χιλιάδες επιβάτες.
Ο τομέας μεταφοράς εμπορευμάτων με πλοία RΟ-RO εξυπηρετεί σήμερα μια γραμμή Λαύριο-Κύπρος-Ισραήλ με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα που ωστόσο αποδίδει σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, το 1/5 περίπου των συνολικών εσόδων του ΟΛΛ. Από την εμπορική δραστηριότητα των ro-ro για το 2014 αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 57%, ενώ για το 2015 η διοίκηση προσδοκά τον τριπλασιασμό της.
Ο τομέας των σκαφών αναψυχής φιλοξενεί κατά τους θερινούς μήνες περισσότερα από 500 σκάφη ενώ υπάρχει και έντονη δραστηριοποίηση των εταιρειών ενοικίασης. Η αύξηση των εσόδων στο λιμάνι από την εν λόγο δραστηριότητα αναμένεται να είναι φέτος κατά 20% περίπου.
Ήδη, όπως τονίζει, συγκεκριμένη εταιρεία έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με τον ΟΛΛ ένα κέντρο σύγχρονης εκπαίδευσης. Ο πρόεδρος του Οργανισμού σημειώνει, ακόμη, ότι μέσα στο 2015 αναμένεται η άμεση αδειοδότηση για λειτουργία υδατοδρομίου με ανάθεση σε πάροχο, εκτιμώντας ότι το συγκεκριμένο γεγονός θα συνδυαστεί και με τη δημιουργία βάσης συντήρησης υδροπλάνων.
Υπογραμμίζει, τέλος, ότι η καθυστέρηση έλευσης του προαστιακού στο Λαύριο, αποτελεί το μοναδικό εμπόδιο για τη δραστηριοποίηση και άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών στο συγκεκριμένο λιμάνι με μερική αποσυμφόρηση του Πειραιά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, το 2013, από το λιμάνι του Λαυρίου, πραγματοποιήθηκαν 18 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και διακινήθηκαν 12.349 επιβάτες, ενώ το 2014 έγιναν 23 αφίξεις με 23.448 επιβάτες.
Έως το τέλος του 2014 αναμένονται άλλα 6 δρομολόγια κρουαζιεροπλοίων με περίπου 6.000 επιβάτες ακόμα.
Αναφορικά με την ακτοπλοΐα, το 2013 εκτελέσθηκαν απο το λιμάνι του Λαυρίου 1149 δρομολόγια μέσω των οποίων διακινήθηκαν 329.073 επιβάτες, προς συγκεκριμένα νησιά των Κυκλάδων και του Αιγαίου, ενώ φέτος έως και τον μήνα Αύγουστο εκτελέσθηκαν 840 δρομολόγια μέσω των οποίων διακινήθηκαν πάνω απο 255 χιλιάδες επιβάτες.
Ο τομέας μεταφοράς εμπορευμάτων με πλοία RΟ-RO εξυπηρετεί σήμερα μια γραμμή Λαύριο-Κύπρος-Ισραήλ με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα που ωστόσο αποδίδει σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, το 1/5 περίπου των συνολικών εσόδων του ΟΛΛ. Από την εμπορική δραστηριότητα των ro-ro για το 2014 αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 57%, ενώ για το 2015 η διοίκηση προσδοκά τον τριπλασιασμό της.
Ο τομέας των σκαφών αναψυχής φιλοξενεί κατά τους θερινούς μήνες περισσότερα από 500 σκάφη ενώ υπάρχει και έντονη δραστηριοποίηση των εταιρειών ενοικίασης. Η αύξηση των εσόδων στο λιμάνι από την εν λόγο δραστηριότητα αναμένεται να είναι φέτος κατά 20% περίπου.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.