Αυτό που ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ από το 2012 με κάθε τρόπο, ότι τα λύματα του Σαρωνικού δεν μπορούν να μεταφερθούν στην Ψυττάλεια και ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ, έφτασε η ώρα να το παραδεχτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο ο ίδιος Δήμαρχος Σαρωνικού κ. Γιώργος Σωφρόνης. O κ. Δήμαρχος το είχε αναφέρει επανειλημμένα στον εκδότη του Αττικού Παρατηρητή, αμέσως μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του, αλλά όπως είναι λογικό ήθελε να βρει το άλλοθι, για να αποδεσμευτεί από τις άστοχες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, της περιόδου Φιλίππου – Τσαλικίδη.
Στο κλείσιμο της τοποθέτησής του, κατά τον απολογισμό του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσίασε απόλυτα τεκμηριωμένα, τους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχει πλέον καμία πιθανότητα να οδηγηθούν τα λύματα του Σαρωνικού στην Ψυττάλεια και δήλωσε ότι πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση, την οποία όπως είπε, θα παρουσιάσει σε κάποιο από τα επόμενα Δημοτικά Συμβούλια. (Δείτε το video).
Ο κ. Δήμαρχος δεν αναφέρθηκε στους πραγματικούς υπεύθυνους για την κοροϊδία της Ψυττάλειας και δεν είπε λέξη για τον ρόλο του Φιλίππου σ΄ αυτή την υπόθεση, ο οποίος ήταν ουσιαστικά ο νεκροθάφτης του αποχετευτικού. Δεν ξεχνάμε τις ύβρεις που δεχόντουσαν, από το καθεστώς Φιλίππου, όλοι όσοι αμφισβητούσαν την «λύση Ψυττάλεια» (Χριστίνα Χριστοφάκη, Αναστασία Τσιακάλου, Επιτροπή για το ΚΕΛ Σαρωνικού, Νίκος Βολάκος, ο Αττικός Παρατηρητής, κ.α.). Αν τελικά δεν επιτευχθεί η οποιαδήποτε λύση και παραμείνει ο Σαρωνικός με τους βόθρους, θα ευθύνονται αποκλειστικά ο ΦΙΛΙΠΠΟΥ, ο ΤΣΑΛΙΚΙΔΗΣ και ο ΒΟΡΙΔΗΣ. Ο τελευταίος είναι συνυπεύθυνος, γιατί επέβαλε στην ΕΥΔΑΠ, όταν ήταν Υπουργός ΠΕΚΑ, να αποδεχτεί την «λύση Ψυττάλεια», για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους.
Όμως με τους πειραματισμούς και τις παλινωδίες του Δήμου, έχουν χαθεί ΠΕΝΤΕ (5) χρόνια και δεν γνωρίζουμε αν μπορούν να διατεθούν πλέον χρήματα για ένα τέτοιο έργο, πράγμα που απευχόμαστε. Θα ήταν δυνατό, σ΄ αυτό το διάστημα να αναζητηθούν λύσεις, να έχουν γίνει οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να είχε χρηματοδοτηθεί το έργο. Δυστυχώς ο Δήμαρχος, επαναλάμβανε σε αναφορές του στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι μια περιβαλλοντική μελέτη για να εγκριθεί απαιτούνται 6 – 7 χρόνια (sic). Αν ρωτούσε έναν πρωτοετή φοιτητή των ΤΕΙ, θα του έλεγε ότι μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων χρειάζεται 30΄λεπτά για να διαμορφωθεί σε έναν υπολογιστή και έξι μήνες για να εγκριθεί. Αν είχε ολοκληρωθεί μια τέτοια μελέτη, θα είχε αποκλειστεί εκ των πραγμάτων η περίπτωση της Γερακίνας της Παλαιάς Φώκαιας, η οποία ακόμα παραμένει «ανοικτή» μια και δεν είναι καθόλου βέβαιη η έκβαση της προσφυγής στο ΣτΕ.
Ακόμα και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, το Δημοτικό Συμβούλιο του Σαρωνικού επέμενε στη «λύση Ψυττάλεια» και με «ομόφωνο» ψήφισμα (Δείτε εδώ), απαιτούσε την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από τους Υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, παρ΄ ότι ο Δήμαρχος όπως υποστηρίζει ο ίδιος στο video, ήξερε από τις επαφές του με την ΕΥΔΑΠ, ότι δεν υφίσταται θέμα μεταφοράς των λυμάτων στην Ψυττάλεια.
Σε κατ΄ ιδίαν συνομιλίες μας, απευθυνόμενοι στον ίδιο τον Δήμαρχο, σε Αντιδημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους, έχουμε προτείνει το 60ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αθηνών – Σουνίου, ως το πλέον κατάλληλο σημείο για την δημιουργία ΚΕΛ και έχουμε επανειλημμένα αρθρογραφήσει επ΄ αυτής της πρότασης (Δείτε εδώ και εδώ). Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή την πρόταση την είχε υιοθετήσει και ο κ. Τσαλικίδης, όταν ήταν Πρόεδρος της Παλαιάς Φώκαιας, αλλά λόγω των προσωπικών του επιλογών και σκοπιμοτήτων, την είχε τελικά αποκλείσει.
Ως λύση υπάρχει και η περίπτωση του ΒΙΟΠΑ των Καλυβίων, μια και έχει συνταχθεί μελέτη για την δημιουργία ΚΕΛ, εντός των ορίων του, όπως λειτουργεί ΚΕΛ και στο ΒΙΟΠΑ της Κερατέας. Η συγκεκριμένη λύση είχε προταθεί από την επιτροπή για το «ΚΕΛ του Σαρωνικού», που είχε συγκροτηθεί το 2011, αλλά είχε αποκλειστεί άνευ συζητήσεως, μια και ο Φιλίππου είχε «σιγουρέψει» την Ψυττάλεια!!!.
Ιδιαίτερα σήμερα, που η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και υπάρχουν τεχνικές λύσεις που αντιμετωπίζουν απόλυτα τα προβλήματα των υποπροϊόντων (νερό και λυματολάσπη), (π.χ. μέθοδος ηλεκτρόλυσης), δεν θα υπάρξει καμία απολύτως επιβάρυνση του περιβάλλοντος και κάθε αντίδραση από οποιονδήποτε, θα είναι αδικαιολόγητη.
Οι δημότες του Σαρωνικού περιμένουν με αγωνία την επίλυση αυτού του προβλήματος και είναι επίσης βέβαιο ότι η Δημοτική Αρχή που θα το επιλύσει, θα έχει την στήριξη και την εμπιστοσύνη όλων.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Το κακό που έκαναν ,περιβαλλοντικό και οικονομικό, στον τόπο τους οι γνωστοί πολιτικάντηδες καταργώντας ουσιαστικά το έργο των λυμάτων στο Σαρωνικό. Πως θα το ξεπληρώσουν;. Ούτε αισθάνονται ντροπή, ούτε αισθάνονται την ανάγκη να πουν συγνώμη. Συνεχίζουν την πολιτική τους… χωρίς ενοχές.
ΓΙΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΚΑΛΥΒΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΗ ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ ΑΛΩΝΙΑ ΕΧΕΙ ΣΚΑΨΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΦΗΣΗ ΜΙΑ ΛΑΚΟΥΒΑ ΣΑΝ ΤΟ ΜΠΟΙ ΤΟΥ ΕΧΩ ΠΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΙΚΑ
μην ευλογητετο κ σοφρονη αφου ειναι απων σε ολα
δεν αναφερεστε την περιοδο που στο δημοτικο συμβολιο ηταν και νυν δημαρχος
“και κάθε αντίδραση από οποιονδήποτε, θα είναι αδικαιολόγητη” Σωστό εαν τα πράγματα λειτουργούσαν ευρυθμα. Οι δικαιολογημένες ανησυχίες των πολιτών δεν εστιάζονται τόσο στην τεχνολογία (επιβάλλεται βέβαια η ενημέρωση) Εστιάζονται στην δικαιολογημένη ανησυχία τους για την ποιότητα των έργων: Τελευταίο παράδειγμα ο αγωγός ομβρίων της Καραμανλή, η “προσωρινή” κατα τον δήμαρχο εναπόθεση μπάζων στις Αλυκές και αλλού , οι κακοτεχνίες κλπ κλπ. Αλλο φαεινό παράδειγμα που και εσείς έχετε αναδείξει ειναι ο νέος “δρομος” Καλυβίων -Μαρκοπούλου που έχει στοιχίσει ‘ηδη αρκετές ζωές….Κοινώς ο κάθε εργολήπτης κάνει ότι του κατέβει ή του επιτρέπεται.Ποιά ειναι η δυνατότητα που δινεται στους δημότες να αντιδράσουν σε αυτές τις ατασθαλίες ?(ανεξαρτήτως ποιος ηγείται του δημου)Εαν προβλέπεται αυτή η δυνατότητα εφαρμόζεται στην πράξη? Γιατί άραγε? (ρητορικό το ερωτημα)
Τι του λέτε κύριε Αττικέ; Να καταγγείλει τον Φελλό, αφού είναι παραγιός του. Άμα πει κάτι ενοχλητικό για τον φελλό θα τους ρίξει καρπαζιά η Κόλλια.