Η διαχείριση των ακτών και των παραλιών αποτελεί μήλο της έριδος τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στο κεντρικό κράτος και την αυτοδιοίκηση. Η προηγούμενη Κυβέρνηση προχώρησε στη συγκρότηση της εταιρείας ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε., η οποία χρήστηκε υπεύθυνη για την αξιοποίηση και διαχείριση προς όφελος των πολιτών του παραλιακού μετώπου από το ΣΕΦ έως το Σούνιο.
Στην πολλών χιλιομέτρων παραλιακή αυτή έκταση, ανήκουν στα διοικητικά όρια του Δήμου Σαρωνικού, περισσότερα από 22 χιλιόμετρα ακτών και παραλιών. Πλήθος συγκεντρώσεων και διαμαρτυριών οργανώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από τους κατοίκους και τους εκπροσώπους του Δήμου σε μια προσπάθεια διαφύλαξης των αυτονόητων και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των πολιτών και του Δήμου κατ’ επέκταση.
Σήμερα, παρακολουθούμε την κατάργηση της εταιρείας ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε. και την παραχώρηση δικαιωμάτων αξιοποίησης και διαχείρισης του παραλιακού μετώπου στο ΤΑΙΠΕΔ πράγμα το οποίο μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Για μια ακόμα φορά, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δείχνει να παραγκωνίζεται. Η πάγια θέση μας ήταν, είναι και θα είναι ότι η διαχείριση των ακτών και της δημόσιας περιουσίας εντός των διοικητικών ορίων του κάθε Δήμου πρέπει να έγκειται στη κάθε Δημοτική Αρχή. Η διαχείριση της εν λόγω περιουσίας οφείλει να αφουγκράζεται την τοπική κοινωνία, να διασφαλίζει και να προστατεύει τα συμφέροντα των δημοτών. Οι Δήμοι ως πρώτος και άμεσο βαθμός κρατικής διοίκησης είναι αυτοί οι οποίοι έχουν πλήρη γνώση της λαϊκής άποψης και των αναγκών της περιοχής τους.
Οι ακτές, τα δημόσια κτήματα και η ακίνητη περιουσία είναι πια από τους ελάχιστους πυλώνες δημιουργίας εσόδων για τους Δήμους, συμπεριλαμβανομένης της δραματικής μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, η οποία αγγίζει το 65% περικοπές των χρηματοδοτήσεων προς τους Δήμους. Παράλληλα οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις των Δήμων αυξάνονται χωρίς πρόβλεψη επαρκών κονδυλίων. Ως εκ τούτου είναι επιβεβλημένο οι Δήμοι να δημιουργήσουν ιδίους πόρους για την κάλυψη των πάγιων αναγκών τους αλλά και την πρόβλεψη αναπτυξιακής πολιτικής η οποία πρέπει να είναι ήπια και φιλική προς τους πολίτες.
Ελπίζουμε και ευχόμαστε ο νέος σχεδιασμός του Υπουργείου να λάβει σοβαρά υπόψη του τις θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και των πολιτών, ως εκφραστές των οποίων λειτουργούν οι Δήμαρχοι. Η διαχείριση των παραλιών είναι αναγκαίο να περάσει στην αποκλειστική ευθύνη των Δήμων. Σε διαφορετική περίπτωση είναι περισσότερο από πιθανό να επαναληφθούν προβλήματα γραφειοκρατίας, δυσλειτουργίας και αναποτελεσματικής διαχείρισης όπως μας έχει διδάξει το παρελθόν.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΩΦΡΟΝΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Κυριε Δημαρχε, ( και για τους αλλους δημαρχους βεβαια!)
Ειναι η τριτη φορα που προσπαθω να γραψω ακυρωνοντας την αποστολη γιατι δεν πιστευω οτι γραψω θα ληφθει υποψη η τουλαχιστον θα ακουστει.
Δεν ειδα στα λεγομενα σας προτασεις για το πως ονειρευεσται να γινουν τα 22 χλμ. Τα χρονια περνανε, τα χρηματα εξαφανιζονται δεξια αριστερα και φτανουμε μετα απο μια 4ετια στα ιδια παντελακη τα ιδια παντελη μου.
Εχεται να προτεινεται κατι? Δηλαδη να ημουν εγω δημαρχος θα προτεινα:
1. Πχ Εκει που ειναι η δημοτικη επιχειρηση Κιοσκι να διαμορφωθει η παραλια για κολυμβηση με αποβαθρα για βουτιες.Ειναι ανεκμεταλευτη!Ειναι βεβαια και παρα πολλες αλλες.Αλλα ξεκινας με μια μια και κανεις πολλο ελξης για επιχειρησεις, σημειο συναντησης διασκεδασης και αναψυχης.
Δηλαδη εγω θα εβλεπα μια πισινα ολυμπιακων διαστασεων με θαλασσινο νερο διπλα στο κυμα για αληθινη δραση! Ειμαστε θαλασσινος λαος και πνιγομαστε σαν γατια.Μετρηστε στις θαλασσες ποσοι πνιγηκαν περσυ!.Και τοσα αλλα που αν τα αναλυσω δεν ειναι βραχυπροθεσμο αλλα για 20 χρονια αναπτυξη.
2. Να δημιουργηθει με κορινες η οτιδηποτε αλλο σε ολο το παραλιακο μετωπο ετσι ωστε να αποφευγεται η αναστροφη.Καθε μερα το καλοκαιρι εχει και ενα ατυχυμα η δυστυχημα. Οπως και με τις παρανομες στροφες ειδικα στο ρεμα απο αθηνα προς αναβυσσο.
3. Κατι πρεπει να γινει με τις τιμες. Ειναι ακριβοτερα απο παραπλησια Βαρη, Βαρκιζα τουλαχιστον 10-20%.Προσωπικα εγω δεν ψωνιζω απο τα τοπικα καταστηματα στερωντας απο το ταμειο μεσω ΦΠΑ ικανοποιητικο ποσο.Ειναι και αλλοι οι γειτονες που το εφαρμοζουν!
4. Με τις υποδομες εχεις κατι να προτεινεις που ειναι παρα πολυ ασχημα. Εχω την γνωμη οτι πλεον δεν υπαρχει ενδιαφερον για αγορα, κατασκευη και μετοικιση κανενος πλεον στην περιοχη, ενω η βαρη, βαρκιζα , βουλα και πανοραμα βουλας ειναι σε αυξητικη κατασταση. Απο τις αδειες οικοδομων το λεω. Ακομα και η περιοχη Αγ.Μαρινα- Αγ.Δημητριος εχει διαφορά.
5. Με τις συγκοινωνιες ειναι καποιο δυνατο σημειο το 122 αλλα καθε 20 λεπτα δεν αποτελει δυνατο χαρτι. Για την δημοτικη δεν το συζηταω γιατι εξυπηρετουμε απο γειτονικο δημο η το 330 καλυτερα.
6. Ο σαμαρας να γελασουμε επεσε για το WiFi στην περιοχη ειναι απο τις χαμηλοτερες στην Ελλαδα εκτος καποια σπιτια στην Αναβυσσο. Υποδομες πλαισιο.
7. Τραπεζες , ΚΕΠ, Δημοσια καταστηματα κατι πρεπει να γινει για να υπαρξει προοπτικη. Αν χρειαστεις Κεντρο υγειας στο Λαγονησι και δεν διανυκτερευει των Καλυβιων βρασε ρυζι πηγαινεις αυτονοητα Ασκληπιο βουλας.
8. Δρομοι, Κολωνες ΔΕΗ,ΟΤΕ μεσα στον Δρομο, Αποχετευσεις (ακομα) σκουπιδια δεξια αριστερα , Φωτισμος πενιχρος και λυματα ΝΑΙ ΝΑΙ στον Δρομο η το καινουργιο εδω και ενα χρονο στα ρεματα!
Ειναι το καθενα απο μονο του μια και παραπανω κατηγορια.
Μην πει καποιος ναι αλλα εχεις καθαρο αερα. ΟΧΙ οτι φταις γιαυτο που ο καθε καει καθε μερα τωρα οτι θελει αλλα και αυτοι στο τζακι με οτι ξυλο-υλικο βρει.
Δεν νομιζω οτι θα γινει κατι απλα αν κανει 10 ευρω η παραλια που δεν κανει θελουν καποιοι να την εκμεταλευτουν τσαμπα βαζοντας με να πληρωνω το καφε 4 ευρω οταν στη Βιεννη κανει 2 ευρω.
Αν υπηρχε μια λιστα με το τι θα μπορουσε να γινει τοτε αλλαζει η ολη σκεψη ετσι ΟΧΙ οσο και καλη θεληση υπαρχει