ο μέσο που σε όλη την Ευρώπη είναι διάσημο ως “hop on – hop off” που σημαίνει “ανεβαίνω – κατεβαίνω”, προτιμάται από τουρίστες οι οποίοι έχοντας κατά κανόνα λίγο χρόνο για να δουν όλα τα αξιοθέατα μιας πρωτεύουσας, προτιμούν να περιηγηθούν στα κεντρικά της σημεία από το λεωφορείο.
Η λογική του μέσου είναι ότι ο επιβάτης σταματά σε όποια στάση επιθυμεί, για όσο χρόνο επιθυμεί και επιβιβάζεται στο επόμενο λεωφορείο της γραμμής που διαγράφει μια κυκλική πορεία. Η ανοιχτή οροφή επιτρέπει μια ευχάριστη βόλτα και βέβαια εξαιρετική γωνία για φωτογραφίες, ενώ όποιος επιθυμεί λαμβάνει από ακουστικά μια ηχογραφημένη ξενάγηση.
Είναι η πρώτη χρονιά που τα λεωφορεία αυτά περιλαμβάνουν τη Βουλιαγμένη στις διαδρομές τους.
Η γραμμή “Athens open tour” κάνει τις στάσεις: 3η Μαρίνα Γλυφάδας, Ξενοδοχείο Apollon Divani, Παραλία Καβουρίου, Παραλία Αστέρα, Λίμνη Βουλιαγμένης και Voula Park (πλατεία Γεωργίου Δόγκα).
Η δεύτερη γραμμή “City Sight Seeing” κάνει λιγότερες στάσεις: Αστέρια Γλυφάδας, Καβούρι – Παραλία Ωκεανίδας, Λίμνη Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με στελέχη του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, τρία τουριστικά γραφεία έχουν ζητήσει και λάβει άδεια για τη διέλευση και την πραγματοποίηση στάσεων εντός του Δήμου. Για τις άδειες αυτές δεν ζητήθηκε αντίτιμο, με τη λογική ότι η λειτουργία αυτή αυξάνει την τουριστική κίνηση της πόλης και συνακόλουθα τα έσοδα του δημοτικού ταμείου.
Η μία εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στην τοποθέτηση πάνω στα πεζοδρόμια διαφημιστικών στύλων που χρησιμεύουν ως “στάσεις” της λεωφορειακής γραμμής. Για την ενέργεια αυτή απαιτείται απλή συμφωνία της υπηρεσίας και όχι απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τα παροπλισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
Στην αγορά αυτή επιχείρησε να μπει σχετικά νωρίς (το 2008) και ο ΟΑΣΑ σε μια ιστορία που απέτυχε παταγωδώς, αφήνοντας πίσω της οικονομικά συντρίμμια.
Αρκετοί κάτοικοι των νοτίων προαστίων θα θυμούνται τα διώροφα ανοιχτά λεωφορεία του ΟΑΣΑ που χρησιμοποιήθηκαν για ένα διάστημα στη γραμμή εξπρές Ε22 “Ακαδημία – Σαρωνίδα”.
Τα τέσσερα πανάκριβα αυτά λεωφορεία, που παρελήφθησαν το 2010 έναντι 400.000 ευρώ το ένα (!) παροπλίστηκαν από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ και μέχρι σήμερα σκουριάζουν σε ένα αμαξοστάσιο. Ο σημερινός διοικητής του ΟΑΣΑ (που είναι και Δημοτικός Σύμβουλος Γλυφάδας), Τάσος Ταστάνης κάνει λόγο για “υπόθεση σκάνδαλο” και έχει ήδη το φάκελο στο γραφείο του προς επανεξέταση.
Τα λεωφορεία αυτά προορίζονταν για την περιηγητική γραμμή 400 των δημόσιων συγκοινωνιών “Αξιοθέατα της Αθήνας” που όμως ποτέ δεν εξασφάλισε ικανοποιητική επιβατική κίνηση, σε αντίθεση με μια ανταγωνιστική γραμμή ιδιωτικής εταιρείας που τότε ξεκίνησε επίσης τα πρώτα της βήματα. Είναι κάπως λυπηρό να βλέπει κανείς την ιδιωτική πρωτοβουλία να ανθεί εκεί όπου απέτυχε ο δημόσιος τομέας, αφήνοντας “μαύρες τρύπες” που πληρώνουν όλοι.
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παλμός Γλυφάδας)
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.